Går att jämföra!

Kollar på du är vad du äter o mat missbruk kan nästan jämföras med shopping missbruk!

När man är missnöjd med sig själv mm så äter/shoppar man. Man blir då missnöjd o får ångest för att man ätit/shoppat o vad gör man då? JO, äter och shoppar... hemskt men sant!

Jag behöver en psykolog...


Möjliga symptom på shoppingmissbruk

  1. Du tänker ständigt på shopping och planerar för nästa köp.

  2. Du köper för allt större belopp för att uppnå välbehag, kickar och ruskänsla.

  3. Du shoppar för att lindra känslor av ångest, ensamhet, depression m.m.

  4. Du blir rastlös och irriterad när du inte har möjlighet att shoppa.

  5. Du ljuger och manipulerar om hur mycket det har kostat.


Så sant så...

Jag tror jag behöver hjälp.. måste va så eftersom jag handlat upp min lön o har i stort sett inget kvar innan den nya månaden ens börjat...

O de värsta är att man förnekar de.. de är jag medveten om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0